top of page

מה אפשר כבר להספיק ב24 שעות? מים אל ים, גירסא חדשה

פתאום, אחרי מעל חצי שנה רצופה מצאתי את עצמי פנויה ביום שישי, בלי הדרכות סאפ בכנרת, או סדנה או הרצאת השראה. ואם מותר להגיד - נהניתי מהחופש ולא סבלתי מבטלת יתר.

לרשותנו עומדים 24 שעות פנויות וארבעה ילדים.

מה עושים? מפזרים את הילדים לבתים של חברים...לא?

פותחים עם טיול שקיעה מרהיב על קיאק בצפון הכנרת, מה שנקרא הסוואנה של הכנרת, או אם לדייק- בקעת הבטיחה ואיזור בית הבק.


המים שקטים, אין רוח, נראה כמו שמן. כששומרים על השקט נהנים משלל ציפורים מרשימות ומגוון חיות ימיות ויבשתיות. החתירה קלה, יש מקומות שהמים כל כך רדודים שקרקעית הקיאק ממש נתקעת בחול.

מידי פעם מפסיקים לחתור, כדי לא לעשות אדוות במים ולהפריע להשתקפויות היפות. זה מרגש וממכר.


תחושת הצלחה אדירה להנות מכל הטבע העוצמתי הזה בכנרת, לא פגשנו אף אדם מלבדנו
תחושת הצלחה אדירה

לאט לאט השמש שוקעת וצובעת את השמים וגם את המים באדום-צהוב-כתום-ורוד ועוד.


הרגע הכי מהפנט זה כשהיא כבר מוסתרת מאחורי ההרים, אז המים הופכים ארגמן.

זה בדיוק הרגע שבו צריך לשים גז חזרה לחוף כדי לא להיכנס לחשיכה, בכל זאת, בטיחות לפני הכל.

למחרת טיול זריחה על סאפ בכנרת, הפעם זה פרנסה, לא עם המשפחה. בכל זאת, צריך לממן גם את כל ההנאות האלו בחיים...איזה כיף לי שזו העבודה שלי.

הדרכה זוגית בשעה קסומה של היום שמובילה אותנו בתוך שובל צהוב-אדמדם היישר למפלי עין איוב שליד טבחה בצפון מערב הכנרת. בשעות הבוקר המוקדמות ומחוץ לעונת הרחצה, כמו עכשו, אין עוד אנשים בגן העדן הזה, הוא כולו שלנו. זמן טוב לתה צמחים.


אחרי הטיול-סאפ אנחנו עושים שינוי רציני - ממירים את המים המתוקים במלוחים ויוצאים לגלוש רוח ולשנרקל בחוף נחשולים. מפגש משפחתי חוצה דורות, סבא, סבתא, אחים ואחיות, בני דודים. ההתחלה לא פשוטה בגלישה, רוח צפונית, תוך רגע מגיעים עם הגלשן לחוף, אבל אני לא מוותרת. עוד קצת אימון וזה מצליח. וואו זה כיף. גלישת רוח היא לא ברירת המחדל שלי וזו התנסות מעולה.

גלישת רוח בנחשולים. רוצים הדרכה - חפשו את אלון קפלן
גלישת רוח בנחשולים. רוצים הדרכה - חפשו את אלון קפלן

מה עכשיו? ארוחת צהריים משפחתית על החוף וקדימה לחפש פלמינגו בבריכות של נחשולים.

איזו ציפור מקסימה זה הפלמינגו. לא זוכרת שכילדה היו פלמינגו בהרבה מקומות בארץ. היום כן, ותמיד יפה להסתכל עליהם. תחושה שהם מדגמנים לכבודנו.

פלמינגו מדגמנים בבריכות נחשולים
פלמינגו מדגמנים בבריכות נחשולים

הספקנו כל כך הרבה בכל כך מעט זמן, תוך כדי זה עונג צרוף, העייפות מגיעה בהמשך. ואם גם הילדים נהנים, הרי זה משובח. הרווחנו זמן איכות נטול מסכים וריבים, ככה זה כשיש פעילות מים, אין מסכים בידיים, תענוג לעיניים.

גם בחוויות עם גלשני סאפ שאני מדריכה בכנרת הלקוחות נטולי מסכים וזה מאפשר להם להתרכז אחד בשני, להנות מהנוף, לצחוק וגם להזיז את הגוף. נכון שהחורף עוד רגע כאן, אבל הכנרת נעימה במיוחד עכשיו, אין כמעט רוח וגשם זה באזורים אחרים בישראל. בקיצור, למי ששואל התשובה היא כן, הפעילות סאפ נמשכת ואתם יותר ממוזמנים לתאם איתי ימי הולדת, ימי גיבוש, בר מצווה, בת מצווה, טיולי סאפ ועוד. כמובן נפח העבודה במים קטן לעומת הקיץ, אבל לגמרי מתקיים. הדגש בתקופת החורף עובר להרצאות השראה ומוטיבציה למגוון קהלים כדי שתדעו איך בכלל התגלגלתי לעזור למבוגרים ובני נוער לנצח מחסומים מנטליים דווקא עם סאפ.

צאו לטייל ברחבי ישראל



40 צפיות0 תגובות
bottom of page