top of page

שלושה טיולי חתירה קסומים בכנרת

השיר קסם על ים כנרת קולע בול למה שקורה באגם הנפלא הזה.

שלושת החורפים האחרונים והתפלת מי הים עשו מהפך במימי האגם הישראלי והביאו את המפלס שלו עד למעלה. חופים שלמים שהיו במשך כעשרים שנה לסבך של צימחייה פתאום התמלאו חזרה במים וכל היופי הזה מחייב לצאת ולהנות כי מי יודע מה יהיה בחורף הבא.

בימים האחרונים יצאתי לחתור עם גלשן סאפ ועם קיאק בשלושה מקומות שונים בכנרת.

כולם היו מרהיבים והעין לא שובעת מהמראות.

שניים מהטיולים היו בהדרכתי ואחד היה טיול פרטי משפחתי. אם ברשותכם סאפ או קיאק - אתם יכולים לעשות אותם באופן עצמאי,

חינם אין כסף.

רק זהירות! מומלץ בשעות הבוקר, בצהריים מנשבת רוח מערבית בקיץ והיא מסוכנת למי שלא מכיר.

טיול ראשון למפלים הנסתרים בעין איוב:

נכון, כבר מזמן הם לא נסתרים אבל הם מאוד יפים וגם עושים אחלה מסאז' לגב.

חתרנו מחוף חוקוק צפונה. הכניסה לחוף חוקוק ללא עלות, רק החניה בתשלום.

מומלץ לחתור קרוב לחוף כדי להנות מקרוב מהחופים היפים שלא הכרתם.

בדרך חולפים ליד אתר ספיר ובעוד כמה חופים נסתרים שעליית המפלס היטיבה עימם מאוד.

טיול סאפ בכנרת ליד מלון הולכי הרגל

קצת לפני המפלים מגיעים לכנסייה של טבחה, אם יצא לכם לעבור שם, כמונו, כשהפעמונים מדנדנים, תרוויחו כיפליים.

הכנסייה היא תפאורה מושלמת לתמונות.

הטיול הזה הוא חוויה משפחתית מחברת מאוד בין בני הנוער להורים. הרבה צחוקים רצים במים, בעיקר כשההורים נופלים ועושים פאדיחות...

טיול סאפ למבוגרים ונוער, חוויה מחברת

ממש אחרי הכנסייה מגיעים למפלים.

כל האיזור הזה מזכיר לי קצת תאילנד. הדקלים בתוך המים, המפלים והאווירה.

בסופי שבוע מאוד עמוס. סירות מנוע, אופנועי ים וכל מיני, בהחלט פוגם באווירה. באמצע שבוע בד"כ לא עמוס, אם כי גם באמצע שבוע נפלנו על עומס של קבוצת מתרחצים גדולה ורועשת. אבל הרבה פעמים הגעתי והייתי לבד, אז אל ייאוש...

אפשר לחתור ממש מתחת למפלים, לא קל, אך אפשרי

בחתירה איטית וזורמת, כולל הפסקת רחצה ארוכה במפלים, זה לוקח כשעתיים וחצי של חתירה.

אם אתם בענין ואין לכם ציוד, מוזמנים לעקוב אחרי הפירסומים שלי ולבדוק מתי יש מקום פנוי בטיול כזה ולהצטרף אלי. זה מתאים מאוד גם לבני נוער והחוויה, כמשפחה, מגבשת וכייפית. אין צורך בניסיון קודם בחתירה על גלשן סאפ, ההתמחות שלי היא אנשים ללא ניסיון קודם. וחוץ מזה, את הטיול שלי מלווה גם סירת מנוע, אם מתעייפים, פשוט עולים עליה בכיף. ב15.7.22 בשעה 9 בבוקר יוצא טיול כזה ונירשמים אצלי 0548002324.

טיול שני לשפך נחל עמוד:

כאחת שגדלה בקיבוץ גינוסר הסמוך אני מתרגשת כל פעם מחדש לראות את המקום הזה מלא במים גם עכשו בחודשי הקיץ. שנים שזה היה יבש. יצאנו מחוף חוקוק, חתרנו דרומה, ממש קרוב לחוף, עם עצירה מקסימה בחוף עם הדקלים, תאילנד של ממש,

בין חוף חוקוק לשפך נחל עמוד

משם חולפים על עוד כמה חופים יפים, לא מוכרזים, עד שרואים עץ דקל בודד גבוה מימין ופתח מעבר בין השיחים. מעבר לשיחים מתגלה מעין לגונה, החלק בו מתחברת הכנרת עם שפך הנחל. הרבה ציפורים, שקט מרגיע ומים חלקים, נטולי סירות מנוע. זה המקום לנוח!

מנוחת החותרת בשפך נחל עמוד

אפשר לחתור ממש פנימה לתוך הנחל, קצת לפלס דרך בין הצמחייה. עם הרבה הפסקות לוקח כשעה וחצי הלוך חזור.

חתירה על סאפ בכנרת בנחל עמוד

הטיול השלישי היה עם בן זוגי, על קיאק, בשפך הירדן, מה שכולם קוראים הסוואנה:

יצאנו בערך ממול הכניסה לפארק הירדן, כקילומטר צפון מזרחה מגשר אריק. מי שלא מכיר את הסביבה מומלץ להתחיל בחניון ליד גשר אריק כי בקלות אפשר ללכת לאיבוד במבוך הזה.

כאן לרוח אין השפעה גדולה כמו בשאר הכנרת לכן אפשר לחתור בד"כ גם לא בשעות הבוקר.

הפעם השכמנו קום לזריחה, כי מי שלא ראה זריחה בכנרת...זה מומלץ במיוחד.

טיול חתירה בשפך הירדן
זריחה בסוואנה בכנרת

כל איזור בקעת בית ציידה, הסוואה, שפך הירדן, איך שתקראו לו, הוא מבוך אחד גדול של הטבע. לכן כדאי להכיר היטב או לצאת עם מדריך. מי שמגיע לכאן עם סאפ - מומלץ לוודא עומק מים, שלא יישבר הסנפיר כי יש אזורים רדודים.

הפעם חתרנו לכיוון נחל דליות. קורמורנים, אנפות, דגים ושלל חיות נוספות במים ומעליהם, כולם נהנים מהשקט המופתי. לזה מתווספות השתקפויות יפהיפיות.

בשפך נחל הירדן, הסוואנה בכנרת
השתקפויות יפות בכנרת בבוקר

לא קל היה לתפוס את מעוף הציפורים, אחד דיגמן לנו לקראת סיום.

הפעם לא חתרנו לשם, אבל איזור בית הבק והירדן עצמו מאוד יפים גם הם.